Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μυκηναϊκά και σύγχρονα δρώμενα θανάτου και αναγέννησης: συγκριτικά ερεθίσματα με βάση τον κρατήρα από την Αγία Τριάδα (Παλιομπουκοβίνα) Ηλείας

Ελένη Ψυχογιού  [ Πρώτη δημοσίευση, στην αγγλική : Eleni Psychogiou , 2011, “Mycenaean and Modern Rituals of Death and Resurrection: Comparative Data based on a Krater from Hagia Triada, Elis”,   στο Lena Cavanagh , William Cavanagh and James Roy ( ed. ), Honouring the D…

Μυκηναϊκά και σύγχρονα δρώμενα θανάτου και αναγέννησης: συγκριτικά ερεθίσματα με βάση τον κρατήρα από την Αγία Τριάδα (θέση Παλιομπουκοβίνα) Ηλείας

Ελένη Ψυχογιού ,  2011, «Μυκηναϊκά και σύγχρονα δρώμενα θανάτου και αναγέννησης: συγκριτικά ερεθίσματα με βάση τον κρατήρα από την Αγία Τριάδα  (Παλιομπουκοβίνα) Ηλείας», στο Lena Cavanagh , William Cavanagh and James Roy ( επιμέλεια ), Τιμώντας τους νεκρούς στην Πε…

Η σύγκρουση της αγίας Ελένης/αγια Καλής με την Παναγία στη λαϊκή αφηγηματική παράδοση

Μυροβόλο στεφάνι από λεμονανθούς, πάνω στο Σταυρό (Κάτω Παναγιά Κυλλήνης Ηλείας, ναός  Κοίμησης Παναγίας, Μ. Παρασκευή 2009) [Για την καλύτερη τεκμηρίωση και κατανόηση των όσων αναφέρονται στα ταξιδιωτικά-περιηγητικά μου κείμενα «στα ίχνη της Ελένης-Αγιαλένης» που δημοσιεύονται …

Ταξιδιωτικά/περιηγητικά στα ίχνη της Ελένης-Αγιαλένης: Παλική Κεφαλονιάς, Μέρος Α΄ , Kefalonia, Paliki: On the steps of st.Helen/Agialeni, Ethnographic Diary, part -1

Ελένη Ψυχογιού  ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΠΙΤΟΠΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ [1] 8 Σεπτεμβρίου 2008 και 29/9/2012 Κεφαλονιά, Παλική, Δαμουλιανάτα. Ο όρμος της "Αγίας Ελένης" ( 8/9/2008) [Το παρόν κείμενο αποτελεί συνέχεια του εθνογραφικού ημερολόγιου που αφορά σ…

του κύκλου της ζωής/ θάνατος: μοιρολογίστρες, νεκροί και σιτάρι (women death rituals, mourning in rural Greece)

ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΕΣ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ  ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ: ΜΟΙΡΟΛΟΪΣΤΡΕΣ, ΝΕΚΡΟΙ ΚΑΙ ΣΙΤΑΡΙ   [ Πρώτη δημοσίευση: Ελένη Ψυχογιού, «Μοιρολοΐστρες, νεκροί και σιτάρι. Αντιλήψεις για τη μεταθανάτια ζωή στις επιμνημόσυνες γυναικείες τε…

του κύκλου της ζωής : Ο θάνατος ως θρηνητική τελετουργική διάβαση (εθνογραφικό παράδειγμα από την Καμενίτσα Αρκαδίας) (death as mourning ritual)

Ελένη Ψυχογιού Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΩΣ ΘΡΗΝΗΤΙΚΗ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΑΒΑΣΗ [1]  [ Πρώτη δημοσίευση Ελένη Ψυχογιού, " ...Ε ξ ε κ ί ν η σ ε ς κ α ι π ά ε ι ς γ ι α ν α φ ύ γ ε ι ς ..." : ο θάνατος ως διάβαση σε ένα Γορτυνιακό μοιρολόι» , Εθνογραφικά 11 (1998), σ. 193-271. …

του κύκλου του χρόνου και της βλάστησης, πανηγύρια της Παναγίας: μονή "της Λάμιας" στα Διλινάτα της Kεφαλονιάς (Lamia)

ΠΑΝΑΓΙΑ "Λάμια" Όσμωση της λαϊκής και επίσημης λατρείας και της διαχρονικής, προφορικής παράδοσης  στο τοπίο και στη μνήμη  ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΠΙΤΟΠΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Διλινάτα Κεφαλονιάς, Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2008  [Πρώτη δημοσίευση: Ελένη Ψυχογιού, 2010, «…