Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μυκηναϊκά και σύγχρονα δρώμενα θανάτου και αναγέννησης: συγκριτικά ερεθίσματα με βάση τον κρατήρα από την Αγία Τριάδα (Παλιομπουκοβίνα) Ηλείας

Ελένη Ψυχογιού  [ Πρώτη δημοσίευση, στην αγγλική : Eleni Psychogiou , 2011, “Mycenaean and Modern Rituals of Death and Resurrection: Comparative Data based on a Krater from Hagia Triada, Elis”,   στο Lena Cavanagh , William Cavanagh and James Roy ( ed. ), Honouring the D…

Μυκηναϊκά και σύγχρονα δρώμενα θανάτου και αναγέννησης: συγκριτικά ερεθίσματα με βάση τον κρατήρα από την Αγία Τριάδα (θέση Παλιομπουκοβίνα) Ηλείας

Ελένη Ψυχογιού ,  2011, «Μυκηναϊκά και σύγχρονα δρώμενα θανάτου και αναγέννησης: συγκριτικά ερεθίσματα με βάση τον κρατήρα από την Αγία Τριάδα  (Παλιομπουκοβίνα) Ηλείας», στο Lena Cavanagh , William Cavanagh and James Roy ( επιμέλεια ), Τιμώντας τους νεκρούς στην Πε…

Η σύγκρουση της αγίας Ελένης/αγια Καλής με την Παναγία στη λαϊκή αφηγηματική παράδοση

Μυροβόλο στεφάνι από λεμονανθούς, πάνω στο Σταυρό (Κάτω Παναγιά Κυλλήνης Ηλείας, ναός  Κοίμησης Παναγίας, Μ. Παρασκευή 2009) [Για την καλύτερη τεκμηρίωση και κατανόηση των όσων αναφέρονται στα ταξιδιωτικά-περιηγητικά μου κείμενα «στα ίχνη της Ελένης-Αγιαλένης» που δημοσιεύονται …

Ταξιδιωτικά/περιηγητικά στα ίχνη της Ελένης-Αγιαλένης: Παλική Κεφαλονιάς, Μέρος Α΄ , Kefalonia, Paliki: On the steps of st.Helen/Agialeni, Ethnographic Diary, part -1

Ελένη Ψυχογιού  ΕΘΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΠΙΤΟΠΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ [1] 8 Σεπτεμβρίου 2008 και 29/9/2012 Κεφαλονιά, Παλική, Δαμουλιανάτα. Ο όρμος της "Αγίας Ελένης" ( 8/9/2008) [Το παρόν κείμενο αποτελεί συνέχεια του εθνογραφικού ημερολόγιου που αφορά σ…

του κύκλου της ζωής/ θάνατος: μοιρολογίστρες, νεκροί και σιτάρι (women death rituals, mourning in rural Greece)

ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΕΣ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΟΞΑΣΙΕΣ  ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ: ΜΟΙΡΟΛΟΪΣΤΡΕΣ, ΝΕΚΡΟΙ ΚΑΙ ΣΙΤΑΡΙ   [ Πρώτη δημοσίευση: Ελένη Ψυχογιού, «Μοιρολοΐστρες, νεκροί και σιτάρι. Αντιλήψεις για τη μεταθανάτια ζωή στις επιμνημόσυνες γυναικείες τε…

του κύκλου της ζωής : Ο θάνατος ως θρηνητική τελετουργική διάβαση (εθνογραφικό παράδειγμα από την Καμενίτσα Αρκαδίας) (death as mourning ritual)

Ελένη Ψυχογιού Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΩΣ ΘΡΗΝΗΤΙΚΗ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΑΒΑΣΗ [1]  [ Πρώτη δημοσίευση Ελένη Ψυχογιού, " ...Ε ξ ε κ ί ν η σ ε ς κ α ι π ά ε ι ς γ ι α ν α φ ύ γ ε ι ς ..." : ο θάνατος ως διάβαση σε ένα Γορτυνιακό μοιρολόι» , Εθνογραφικά 11 (1998), σ. 193-271. …